Ruszyła elektroniczna wymiana informacji przy przenoszeniu numerów stacjonarnych dzięki platformie UKE - UKE

Menu główne

Tu jesteś: Strona główna > Aktualności > Bieżące informacje > Komunikaty > Ruszyła elektroniczna wymiana informacji przy przenoszeniu numerów stacjonarnych dzięki platformie UKE
  • dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Ruszyła elektroniczna wymiana informacji przy przenoszeniu numerów stacjonarnych dzięki platformie UKE


2015-09-29
Telefon komórkowy
Od 2 października 2015 r. wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych odbywa się za pośrednictwem zarządzanego przez Prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD).

 

Jest to drugi etap wdrażania przenoszenia numerów z wykorzystaniem PLI CBD -  pierwszy, obejmujący operatorów komórkowych, rozpoczął się 26 czerwca br.

Prezes UKE wypełniając zadania ustalone przepisami prawa telekomunikacyjnego udostępnia platformę PLI CBD przedsiębiorcom telekomunikacyjnym jako narzędzie wspierające i usprawniające ich działania w zakresie realizacji uprawnienia abonentów do zachowania numeru przy zmianie dostawcy usług. Należy zaznaczyć, iż terminy związane z realizacją tego uprawnienia nie ulegają zmianie. Zmienia się jedynie formuła tego procesu, która nie wpływa na czas dokonania przeniesienia numeru.

Zmiana technicznego sposobu realizacji procesu przeniesienia numeru, wymaga od wszystkich operatorów i dostawców usług działających w sieci stacjonarnej dużego zaangażowania technologicznego. W celu umożliwienia przedsiębiorcom telekomunikacyjnym należytego przygotowania się do pracy w nowym systemie, Urząd, zgodnie z ustalonym i zakomunikowanym harmonogramem, już w dniu 3 sierpnia 2015 r., a więc na 2 miesiące przed uruchomieniem nowego systemu, udostępnił operatorom środowisko testowe systemu, aby umożliwić im przetestowanie współpracy ich systemów z nową funkcjonalnością systemu PLI CBD.

Trzeba stwierdzić, iż wszyscy najwięksi operatorzy sieci stacjonarnych z sukcesem zakończyli testy nowej platformy. Tym niemniej jednoczesne przełączenie w jednym momencie wszystkich obecnych systemów teleinformatycznych przedsiębiorców telekomunikacyjnych obsługujących przenoszenie numerów w sieciach stacjonarnych na nową, jednolitą platformę może spowodować po stronie operatorów przejściowe trudności w przenoszeniu numerów. Wiąże się  to z możliwością pojawienia się po ich stronie niezdiagnozowanych podczas testów problemów technicznych.

W przypadku wystąpienia problemów przy przenoszeniu numerów telefonów stacjonarnych z wykorzystaniem systemu PLI CBD po dniu 2 października 2015 r. informację o takich sytuacjach  można skierować do UKE za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (www.epuap.gov.pl), a także za pośrednictwem formularza kontaktowego (www.uke.gov.pl/formularz) zamieszczonego na naszej stronie internetowej, bądź tradycyjną formą tj. pisemnie na adres Urzędu.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 - 16:15.

 
Autor informacji: (Tomasz Karamon) / (2015-09-29)
Udostępnienie informacji: (Monika Lewińska) / (2015-09-29 13:07)
Ostatnia zmiana: (Anna Lewandowska) / (2015-10-02 11:29)
  • Do góry
  • Drukuj do PDF
dziennik urzędowy UKE
ePUAP
baner kradzieże infrastruktury
Internet Quality
Sąd Polubowny
zgłoś brak telefonu lub internetu
obywatel
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie