Wyniki badania konsumenckiego użytkowników usług telekomunikacyjnych - UKE

Menu główne

Tu jesteś: Strona główna > Aktualności > Bieżące informacje > Komunikaty > Wyniki badania konsumenckiego użytkowników usług telekomunikacyjnych
  • dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Wyniki badania konsumenckiego użytkowników usług telekomunikacyjnych

| 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |

2017-01-23
logo UKE
Jaka jest najpopularniejsza usługa telekomunikacyjna? Jakie są średnie wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne? Czy umowy abonenckie są zrozumiałe dla klientów? 

 

Zapraszamy do lektury wyników badania konsumenckiego, przeprowadzonego w listopadzie 2016 r przez konsorcjum Millward Brown S.A. oraz DANAE Sp. z o.o. na zlecenie Prezesa UKE.

Podczas badania respondenci zaprezentowali opinie na temat korzystania z usług telekomunikacyjnych takich jak: telefonia komórkowa, telefonia stacjonarna, Internet mobilny, Internet stacjonarny oraz usługi wiązane. Ocenili też funkcjonowanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce oraz określili, jakie kroki podejmują, by zapewnić sobie bezpieczeństwo w sieci. Pytaliśmy również o poziom satysfakcji oraz o samoocenę zaawansowania w wykorzystaniu technologii w codziennym życiu.

Badanie przeprowadzone zostało w trzech grupach uczestników:  klientów indywidualnych, klientów powyżej 50 roku życia oraz klientów instytucjonalnych. Wszystkie grupy badanych prezentowały podobne tendencje w zakresie wykorzystania poszczególnych usług telekomunikacyjnych. Klienci indywidualni i instytucjonalni podzielali pogląd, że na rynku wzrosła liczba dostępnych ofert. Ponadto konsumenci zauważyli obniżkę cen usług telekomunikacyjnych, a przedsiębiorcy pozytywnie odnosili się do polepszenia obsługi klienta. Ankietowani zdecydowanie częściej dostrzegali pozytywne zmiany na rynku telekomunikacyjnym niż negatywne.

Zarówno klienci indywidualni jak i instytucjonalni starali się zabezpieczyć komputery przed potencjalnymi zagrożeniami pojawiającymi się w sieci, w obu tych grupach ponad połowa badanych wskazywała, że korzysta z programów zabezpieczających ich sprzęt komputerowy.

Poniżej publikujemy pełne wyniki badań oraz najważniejsze wnioski z badania konsumenckiego przeprowadzonego w 2016 r.

Udostępnienie informacji: (Wojciech Gunia) / (2017-01-23 12:26)
Ostatnia zmiana: (Monika Radecka) / (2017-02-16 11:21)
  • Do góry
  • Drukuj do PDF
dziennik urzędowy UKE
ePUAP
baner kradzieże infrastruktury
Internet Quality
Sąd Polubowny
zgłoś brak telefonu lub internetu
obywatel
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie