Dostępność produktów i usług

Dostępność produktów i usług

Od 28 czerwca 2025 r. obowiązuje ustawa o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Jest określana jako Polski Akt o Dostępności (PAD). Przepisy te wdrażają do polskiego porządku prawnego postanowienia Europejskiego Aktu o Dostępności (European Accessibility Act – EAA).

Celem ustawy jest poprawa dostępności wybranych produktów i usług dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Nowe wymagania mają zastosowanie m.in. do terminali płatniczych, bankomatów, usług bankowości elektronicznej, e-commerce, e-booków, telefonii i transportu pasażerskiego.

Wprowadzenie jednolitych standardów dostępności sprzyja włączeniu społecznemu, zwiększa niezależność użytkowników oraz poprawia jakość obsługi klienta. Nowe obowiązki dotyczą zarówno producentów i dostawców, jak i operatorów usług.

Aby dowiedzieć się więcej, wybierz odpowiednią sekcję:

Moje prawa Nadzór Akty prawne Dochodzenie roszczeń Pytania i odpowiedzi