Aktualności

  • Konsultacje w sprawie kolejnego pasma dla 5G. Operatorzy: za wcześnie na 26 GHz

    26 marca 2024

    Prezes UKE przeprowadził konsultacje dotyczące sposobu wykorzystania pasma 26 GHz na potrzeby sieci 5G. Operatorzy są zgodni: zbyt wcześnie na rozdzielanie tego pasma, bo wciąż występują duże ograniczenia w dostępności sprzętu dla komercyjnego uruchomienia usług. Więcej o: Konsultacje w sprawie kolejnego pasma dla 5G. Operatorzy: za wcześnie na 26 GHz

  • „Virtual World for All" - zagłosuj na nas w konkursie WSIS Prizes!

    19 marca 2024

    Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) po raz kolejny ogłosił nabór inicjatyw do konkursu promowanie rozwiązań służących celom zrównoważonego rozwoju. W tym toku UKE zgłasza projekt „Virtual World for All”. Zachęcamy do głosowania. Więcej o: „Virtual World for All" - zagłosuj na nas w konkursie WSIS Prizes!

  • Światowy Dzień Konsumenta

    15 marca 2024

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta - święto poświęcone ochronie praw i interesów konsumentów na całym świecie. W tym roku dodatkowo obchodzimy 25lecie działalności rzeczników konsumentów. To doskonała okazja, aby przyjrzeć się roli konsumentów w dzisiejszym globalnym społeczeństwie oraz podkreślić znaczenie bezpiecznego podejścia do zakupów. Więcej o: Światowy Dzień Konsumenta

  • O zakłóceniach w pracy urządzeń mobilnych i jak temu zaradzić

    05 marca 2024

    Masz problem w korzystaniu z usług mobilnych? Urządzenia elektryczne, zwłaszcza pozostawione bez opieki, lub niedbale użytkowane mogą powodować szkodliwe zakłócenia w pracy innych urządzeń. Wszelkie wątpliwości możesz wyjaśnić z naszymi pracownikami. Odpowiemy na twoje pytania, pomożemy w ustaleniu, który z twoich sprzętówmógł spowodować zakłócenia Więcej o: O zakłóceniach w pracy urządzeń mobilnych i jak temu zaradzić

  • Niewielki błąd, duży problem - dwie historie o przenoszeniu numerów

    27 lutego 2024

    Przenoszenie numeru od jednego operatora do drugiego to czynność, która nie powinna nastręczać najmniejszego kłopotu – dzieje się w zasadzie automatycznie. A jednak czasem wystarczy niewielki ludzki błąd, by proces ten opóźnić, a nawet uniemożliwić. Więcej o: Niewielki błąd, duży problem - dwie historie o przenoszeniu numerów

  • Operatorzy wdrożą skuteczne rozwiązania przeciwdziałające podszywaniu się pod numery telefonów. Podpisaliśmy porozumienie

    22 lutego 2024

    Podpisaliśmy z czterema największymi operatorami porozumienie, które za kilka miesięcy pozwoli ograniczyć zjawisko podszywania się pod numery telefoniczne (tzw. CLI spoofing). Razem z filtrowaniem SMS-ów umożliwi to skuteczną walkę z nadużyciami w komunikacji elektronicznej, których ofiarami padają użytkownicy telefonów w Polsce. Więcej o: Operatorzy wdrożą skuteczne rozwiązania przeciwdziałające podszywaniu się pod numery telefonów. Podpisaliśmy porozumienie

  • Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami u operatorów telekomunikacyjnych. Fikcja czy realne udogodnienia?

    20 lutego 2024

    Sprawdziliśmy – jak co roku – biura obsługi klientów największych ogólnopolskich operatorów telekomunikacyjnych i kilku lokalnych pod kątem zapewnienia udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Więcej o: Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami u operatorów telekomunikacyjnych. Fikcja czy realne udogodnienia?

  • Poradnik (nie)romantyczny, czyli na co uważać w internetowych relacjach

    13 lutego 2024

    Przed nami Walentynki, ulubione święto zakochanych, znienawidzony dzień „poszukujących” i żniwa dla sklepów i usługodawców, którzy w tym dniu zwiększają swoje obroty. Uczucia to biznes, który przynosi gigantyczne zyski i nie mam tu na myśli tylko kwiaciarni, restauracji czy producentów pluszowych i plastikowych serduszek. To też aplikacje randkowe. Więcej o: Poradnik (nie)romantyczny, czyli na co uważać w internetowych relacjach