Aktualności

  • Bez barier? Sprawdziliśmy, jak naprawdę wygląda dostępność BOK-ów dla osób z niepełnosprawnościami

    24 lipca 2025

    Dostęp do usług telekomunikacyjnych powinien być równy dla wszystkich – niezależnie od ograniczeń zdrowotnych czy fizycznych. Dlatego między lutym a kwietniem 2025 roku zespół pracowników UKE przeprowadził kontrolę w 26 Biurach Obsługi Klienta operatorów lokalnych, sprawdzając, jak w praktyce wygląda dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Więcej o: Bez barier? Sprawdziliśmy, jak naprawdę wygląda dostępność BOK-ów dla osób z niepełnosprawnościami

  • Nowe podejście do rynków hurtowych w Polsce. Konsultacje przełomowych decyzji deregulacyjnych

    17 lipca 2025

    Przyszedł czas na zamknięcie klamrą ważnego etapu w rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce. To, co 20 lat temu wymagało stanowczych działań regulatora, teraz może zostać oddane rynkowi. Więcej o: Nowe podejście do rynków hurtowych w Polsce. Konsultacje przełomowych decyzji deregulacyjnych

  • Polacy coraz częściej sprawdzają jakość swojego internetu – i słusznie

    10 lipca 2025

    Jeszcze kilka lat temu mało kto przypuszczał, że codzienne sprawdzanie prędkości internetu stanie się czymś tak powszechnym jak sprawdzanie prognozy pogody. Dziś to już norma. Coraz więcej osób nie tylko korzysta z internetu, ale też regularnie mierzy jego jakość. I bardzo dobrze. Więcej o: Polacy coraz częściej sprawdzają jakość swojego internetu – i słusznie

  • Kolejny rekord w przesyłkach kurierskich. Publikujemy raport pocztowy

    30 maja 2025

    Wysłaliśmy w ubiegłym roku ponad 1,2 mld przesyłek kurierskich – to nowy rekord, liczony zarówno w liczbach bezwzględnych jak i wzrostem wartości rynku i wolumenu usług pocztowych. Publikujemy raport pocztowy. Więcej o: Kolejny rekord w przesyłkach kurierskich. Publikujemy raport pocztowy

  • Gdzie jest moja skrzynka, czyli jak zniknęła korespondencja i zdrowy rozsądek

    22 kwietnia 2025

    Skrzynka oddawcza – czyli popularna skrzynka na listy – jest obowiązkowa, a nie opcjonalna. I to niezależnie od tego, czy jesteś mieszkańcem domu jednorodzinnego, bloku, czy właścicielem firmy. Problem może się zacząć wtedy, gdy za infrastrukturę odpowiada nie adresat, ale np. spółdzielnia, czego przykład zobaczyliśmy w Szczecinie. Więcej o: Gdzie jest moja skrzynka, czyli jak zniknęła korespondencja i zdrowy rozsądek

  • Zasady ustalania cen dostępu hurtowego dla sieci wybudowanych z dofinansowaniem

    03 kwietnia 2025

    W odpowiedzi na postulaty rynku telekomunikacyjnego, płynące zarówno ze strony hurtowych operatorów sieci dostępowych (OSD), jak i korzystających z tych sieci operatorów z klientami detalicznymi (OK), opublikowaliśmy zasady ustalania cen dostępu hurtowego dla sieci wybudowanych z dofinansowaniem. Więcej o: Zasady ustalania cen dostępu hurtowego dla sieci wybudowanych z dofinansowaniem

  • Co zmieni AML? Szybkie i precyzyjne lokalizowanie osób dzwoniących na 112 i inne numery alarmowe

    18 marca 2025

    Zgubiłaś się na górskim szlaku? Miałeś wypadek? Widzisz zagrożenie? Już dziś możesz liczyć na to, że dzwoniąc na 112 twoja pozycja zostanie zlokalizowana. Ale już wkrótce stanie się to znacznie dużo bardziej precyzyjne. Dzięki AML. Więcej o: Co zmieni AML? Szybkie i precyzyjne lokalizowanie osób dzwoniących na 112 i inne numery alarmowe

  • Światowy Dzień Konsumenta

    14 marca 2025

    Każdego roku, 15 marca, obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta, dzień, który przypomina o prawach i obowiązkach konsumentów. Więcej o: Światowy Dzień Konsumenta