Aktualności

  • Wakacje z UKE, czyli co zrobić by nie zaskoczyła nas faktura

    29 czerwca 2021

    Wyjeżdżając na urlop liczymy na odpoczynek, dobrą zabawę i relaks. To czas kiedy wydajemy oszczędności na nasze przyjemności. Niestety, jeśli będziemy nieuważni, poza kosztami wczasów, biletów, noclegów itp., po wakacjach może nas zaskoczyć wysokość faktury za usługi telekomunikacyjne. I może być to większe zaskoczenie niż cena gofrów nad Bałtykiem. Więcej o: Wakacje z UKE, czyli co zrobić by nie zaskoczyła nas faktura

  • Smartfon dziecka na wakacjach

    22 czerwca 2021

    Planujesz wysłać swoją pociechę na kolonie czy obóz letni? Jeśli twoje dziecko korzysta ze smartfona i nie chcesz, aby z wyjazdu – oprócz świetnych wspomnień i nowych znajomości – przywiozło także wysokie rachunki, nie zapomnij o kilku ważnych kwestiach. Więcej o: Smartfon dziecka na wakacjach

  • Trudne dobrego początki, czyli nowe rozdanie w relacjach PT i OSD

    15 czerwca 2021

    12 lutego wydałem 5 decyzji określających ogólne warunki zapewnienia dostępu do słupów elektroenergetycznych. Była to oczekiwana decyzja, normująca zasady współpracy pomiędzy PT (przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi) i OSD (operatorami sieci dystrybucyjnych), budząca ożywioną dyskusję zarówno w branży telekomunikacyjnej, jak i energetycznej. Więcej o: Trudne dobrego początki, czyli nowe rozdanie w relacjach PT i OSD

  • Testy Margin Squeeze umożliwiają weryfikację opłat stosowanych przez beneficjentów POPC

    08 czerwca 2021

    Już w lipcu rusza coroczna weryfikacja testów Margin Squeeze. To narzędzie, które ma sprawdzić czy wysokość opłat hurtowych za korzystanie z sieci POPC pozwala na stworzenie atrakcyjnej i zróżnicowanej dla konsumentów oferty detalicznej przez różnych dostawców Więcej o: Testy Margin Squeeze umożliwiają weryfikację opłat stosowanych przez beneficjentów POPC

  • Co z umową po śmierci abonenta

    25 maja 2021

    W przypadku śmierci klienta umowa o świadczenie usług wygasa. Pamiętajmy jednak, że aby tak się stało, dostawca usług musi zostać poinformowany o śmierci abonenta. Więcej o: Co z umową po śmierci abonenta

  • Strzeż się smishingu

    18 maja 2021

    Dostałeś SMS od firmy kurierskiej z informacją, że musisz dopłacić do przesyłki? A może napisał do Ciebie dostawca energii, że brakuje kilku złotych do ostatniego rachunku? Uważaj, bo prawdopodobnie jest to próba oszustwa. Więcej o: Strzeż się smishingu

  • Przygotuj się na DVB-T2. Zmiana standardu telewizji naziemnej już w przyszłym roku

    11 maja 2021

    Zbliża się zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce, wszystko wydarzy się w II kwartale 2022 r. Kupując nowy telewizor upewnij się, że będzie on poprawnie odbierać treści nadawane w standardzie DVB-T2 z kodekiem HEVC. Więcej o: Przygotuj się na DVB-T2. Zmiana standardu telewizji naziemnej już w przyszłym roku

  • ADR, czyli szansa na polubowne rozwiązanie sprawy

    06 maja 2021

    Tam gdzie umowa, tam i możliwy spór. Dotyczy to też oczywiście umów z dostawcami usług telekomunikacyjnych i operatorami pocztowymi. Jednym ze sposobów dochodzenia roszczeń jest ADR (ang. Alternative Dispute Resolution) jedna z metod pozasądowego rozwiązywania sporów. Więcej o: ADR, czyli szansa na polubowne rozwiązanie sprawy